آموزش صخره نوردی
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

خرید آموزش صخره نوردی|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

یکی از موارد آموزش صخره نوردی بولدرینگ بوده که بدون استفاده از طناب بوده و بر روی دیواره های کوتاه یا در سالنهایی که برای آموزش صخره نوردی اجرا شده و یک پد زمینی برای فرد در زیر محل پهن شده که در صورت سقوط احتمالی برای جلوگیری از آسیب دیدگی کاربرد داشته.
بعضی اوقات افرادی را دیده ایم که بر روی ساختمان ها به صخره نوردی مشغول هستند که به این نوع بولدرینگ گفته شده که برگرفته از اسم ساختمان و صعود است که با ترکیب شدن آنها به نام بولدرینگ معروف است.
تعداد سنگنوردان ساختمانی معدود بوده و بالاترین درجه صعود V16 بوده که برای اولین بار کوهنورد معروف انگلیسی وینتروپ از ساختمان دانشگاه کمبریج بالا رفت و دانشجویان از آن تاریخ شروع به صخره نوردی از ساختمان دانشگاه شدند .
سنگنوردان معروفی از قبیل آدام اوندرا، پائول رابینسون، دانیل وودز بوده که ورزش بولدرینگ دارای مخالفت های صاحب ساختمان ها و مامورین انتظامی شده که معمولا در هنگام شب و در مکان هایی دور از شلوغی انجام شده که به برخی از افراد پشت بام نوردی گفته شده که مانورها و حرکات نمایشی جالبی را ارائه میدهند که باعث جلب توجه افراد رهگذر شده .
یکی از افراد معروفی که به بولدرینگ مشغول است آلین روبرت بوده که به /ان مرد عنکبوتی گفته شده که از برج خلیفه در دبی صعود کرده و از حمایت استفاده نمیکند.همین الان می توانید محصول فوق را به صورت خرید اینترنتی از فروشگاه تهران خرید تهیه نمایید.

موارد کمکی در آموزش صخره نوردی:
به هر سنگ و صخره در صخره نوردی شیب گفته شده و یا از نظر افراد سنگنورد با نام های دیگری بوده.

آموزش صخره نوردی

دیواره :به سنگی که کاملا عمودی است را گویند.
شیب : به شیب ۶۰ درجه ای گفته شده.
شیب منفی: به شیبی با زاویه ی ۹۰ درجه ای گفته شده.
کلاهک : به شیب منفی که درجه آن بیشتر شود را گویند.
کلاهک کامل:
به شیبی که ۱۸۰ درجه داشته و با زمین موازی است. و هر سنگ دارای شکاف یا ناهمواری هایی بوده که کاملا صاف نیست .
طاقچه: یک سطح روی سنگ را طاقچه گفته.
گیره بزرگ و کوچک:به درزها و شکاف های روی سنگ را گفته .
گیره های ناخنی: به گیره های کوچک گویند.
گیره انگشتی: به مقدار درز بزرگتر از گیره ناخنی گفته شده.
گیره مشتی: به درزها و گیره های بزرگتر از انگشتی گفته شده.
لاخ بدنی :
به شکاف های عمیقی که فرد میتواند درون ان قرار گیرد گفته شده.
تنوره: به شکاف های بزرگی که برای بالا رفتن از صخره و صعود کمک کرده و فاصله ی آن ها بین گیره های مشتی و بدنی بوده ودر مواجه با آن ها بسیار باید احتیاط کرد با نام لاخ بازو و دست نیز نامگذاری میشوند.
در حین آموزش صخره نوردی نقطه ای بین دو دیواره کوچک وجود دارد که به دو حالت دیده میشود که یک زاویه داخلی مثل فاصله ی بین دو دیوار در اتاق و یا به صورت زاویه ی خارجی دیده شده . که به زاویه ی داخلی کنج هم گفته شده و به زاویه ی خارجی تیغه گفته شده که با نام گرده ماهی نیز نامگذاری شده .
به بریدگی هایی که برای آموزش صخره نوردی نیز کاربرد داشته را دهلیز، تنوره، معبر گفته شده.
به برجستگی هایی که بر روی صخره ها وجود دارد یک منقاری گفته شده که با دیواره ی سنگی موازات بوده
برج سنگی: به صخره ی تیزی که برآمده باشد را برج سنگی گویند و اگر دارای اندازه ی بالای ۵۰ متر باشد را شاخک یا سوزنی بزرگ خوانده شده.
مسیر: به راه های مختلفی که بر روی صخره ها در آموزش صخره نوردی برای صعود و بالارفتن گفته شده را مسیر گفته که اگر اولین بار صعود کرده باشد اسم خود را بر روی صخره مینویسند .
در آموزش صخره نوردی به جایی که ابتدای مسیر است کارگاه اول و در جایی که صعود پایان گرفته را انتهای مسیر گویند..
به مسیری که از طول یک طناب بیشتر است را مسیر طولانی گویند که باید در چندمرحله به صعود پرداخته شود.که در هر مرحله ای به طول طناب افزوده شده و به هر طول طنابی که حمایت شده کارگاه نام داشته .

اهمیت تمرین در آموزش صخره نوردی:
برای تمرینات صخره نوردی همیشه نباید از دیواره های بلند و خطرناک استفاده شود بلکه باید اول با تمرین در دیواره های با ارتفاع کم قدرت بدنی را افزایش داده و کتف و بازو و دست ها را قوی کرده تا بتوان در ارتفاعات بیشتر نیز به راحتی آن را انجام داد.

خرید آموزش صخره نوردی

کارگاه در آموزش صخره نوردی:
در صخره نوردی کارگاه اهمیت داشته و به آخرین نقطه ی قابل اطمینان صخره نورد را کارگاه گفته و باید فشار سقوط را تحمل کرد.
در برقرار کردن کارگاه ها مواردی را باید رعایت کرده:
اگر برای کارگاه از دو نقطه ی حمایتی میخواهید استفاده کنید از زاویه ی زیر ۶۰ درجه استفاده شود چون با زیاد شدن زاویه فشار بیشتری به ابزارها وارد شده و از فشار اولیه دوبرابر است.
اگر در حین بالارفتن یکی از نقاط حمایتی در مسیر بالایی است یک گره بر آن زده شود تا اگر باز شد ضربه ی کمتری به کارگاه وارد شود.
در حین حرکات آموزش صخره نوردی باید جهت فشار را در نظر گرفت که اگر از ابزار استفاده میکنید باید از گره هشت استفاده کرد.

کارگاه چیست:
به نقطه ی قابل تکیه کردنی که فشارهای وارده بر اثر ضربات را تحمل میکند گفته شده .برای داشتن یک کارگاه باید در راستای نیروهایی که وارد میشود باید دقت کرده .

در حین بالا رفتن ابزار و کارگاه باید دارای فاصله ی بالای ۹۰ درجه باشند تا فشار وارده بیشتر برروی ابزارهای دوطرف وارد شود و اگر زاویه مرکز بین دوبازو از ۶۰ درجه کمتر باشد نیرویی که به ابزارها وارد میشود کمتر خواهد بود. و در زاویه ی ۱۲۰ درجه فشار کاملا بر روی بازوهای کارگاه منتقل شده که بسیار خطرناک است. و اگر زاویه ۳۰ درجه باشد نصفی از نیرو و فشار به طرف بازوهای ابزار منتقل شده .
انواع کارگاه :
کارگاه طبیعی
کارگاه مصنوعی
کارگاه مرکب

کارگاه طبیعی:
به کارگاهی که براساس عواملی که در حین حرکت بوجود امده گفته شده که میتوان از تسمه ها و طناب و تسمه هایی استفاده کرد . بیشتر کارگاه های طبیعی به صورت یک طرفه هستند و با بستن طناب به دور منقار نگهدارنده سنگ قابل مسیر حرکت را تعیین میکنند و در بستن طناب به دور منقار سنگی باید توجه شود که بر روی حفره های صخره باشد و روی لبه های تیز سنگ قرار نگیرد.

کارگاه مصنوعی :
به کارگاهی که با فروکردن میخ و ابزار مخصوص درون شکاف سنگ ها باعث بالا رفتن شده گفته شده که در آموزش صخره نوردی کارگاه مصنوعی دارای دو کارگاه بوده :
کارگاه دارای ۲ نقطه ی اتکا
کارگاه دارای ۳ نقطه ی اتکا

در حین بالارفتن باید حداقل از دو نوع نقطه ی اتکا استفاده کرد به طوری که در حین بالا رفتن اگر یکی از نقاط اتکا از بین رفت یا شکست کل حمایت کارگاه از بین نرود.

کارگاه ترکیبی : کارگاهی در اموزش صخره نوردی که با استفاده از هم از ابزارهای طبیعی استفاده شده هم از ابزارهای مصنوعی که به آن مرکب نیز گفته شده.
حالت استقرار در کارگاه ها:
۱) کارگاه راحت : به کارگاهی که بر روی یک سکو نصب شده و و حمایت چی میتواند به راحتی روی آن بنشیند کارگاه راحت نام دارد.
۲) کارگاه نیمه راحت: حمایت چی میتواند نیمی از بدن را به اطراف کارگاه به حالت تکیه در آورده.
۳) کارگاه معلق: فرد حمایت چی در هوا آویزان است و جاپایی نداشته .

آموزش صخره نوردی

موارد اتصال با کارابین پیچ:
کارگاه ها بر اساس نقطه ی ثقل به دو دسته تقسیم میشوند:
دینامیک : با تغییر حالت حرکت و نیرویی که به نقطه ی اتکا وارد میشود تقسیم شده
استاتیک : اگر جهت نیروی وارد شده به کارگاه تغییر کند بر روی نقاط اتکا تقسیم نمیشود.

ابزار فرود در غار :
Simple: یکی از پراستفاده ترین ابزار برای فرود در غار بوده که از قرقره های گردان و متحرک استفاده میشود که به سرعت فرود تاثیر داشته و دارای قفل اتوماتیکی نبوده و باید در حین اموزش صخره نوردی برای فرود دقت کافی را انجام داد . در حین فرود غارنوردی یک شانت در بالای ابزار فرود به طناب وصل میشود که معمولا به دم گاوی بلندتر به هارنس فرد غارنورد متصل میشود.
روش انداختن طناب در آموزش صخره نوردی در فرود غارنوردی:
– حمایت شانت باید به طناب وصل شود
– پلاک متحرک شانت را به طناب وصل کرده
– با توجه به ابزارها طناب را متصل کرده.
– پلاک های رویی را در جهت معکوس عقربه های ساعت چرخانده .
– استیل ورودی را در دست گرفته و با دست دیگر ادامه خروجی را از طناب گرفته و در پایین بدن قرار داده و با سر دادن طناب از بین دستان شانت را گرفته و فرود آیید.





:: بازدید از این مطلب : 1287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: